niedziela, 11 września 2011

Marketing - zawodem przyszłości?

Specjalistów od marketingu z roku na rok przybywa w naszym kraju. Nie tylko na studiach możemy zdobywać wiedzę z tego zakresu. Mamy możliwość uczestniczenia w kursach, szkoleniach, możemy też sami uczyć się z poradników. Gdy kończymy studiować marketing praca nie nadchodzi zwykle zbyt szybko. Potrzeba dużo praktyki, aby być naprawdę dobrym specjalistą z tej dziedziny. Niektórzy absolwenci marketingu nie mają pojęcia o pracy w swoim zawodzie, są przygotowani tylko teoretycznie, a to często zbyt mało. Ogromne znaczenie ma doświadczenie, więc kończąc marketing oferty pracy dla nas mogą się szybko nie pojawić. Ilość miejsc pracy dla specjalistów od marketingu jest dość ograniczona, a rynek jest już zapełnionymi ekspertami z tej dziedziny, mogącymi poszczycić się długim stażem pracy. Marketing internetowy cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a promocja w sieci bywa bardzo skuteczna. W takim sektorze możliwości pracy są dość rozległe, a na zatrudnienie mogą też liczyć osoby z ubogim doświadczeniem. System szkoleń z marketingu internetowego jest dość bogaty. Dobrym rozwiązaniem jest też specjalizowanie się np. w logistyce, ponieważ dla logistyka oferty pracy są dość często spotykane. O swojej karierze warto pomyśleć wcześniej, zwłaszcza, gdy chcemy specjalizować się w marketingu. Studia na tym kierunku oferuje bardzo dużo uczelni, również prywatnych, więc z roku na rok specjalistów od spraw marketingu jest coraz więcej.