środa, 5 czerwca 2013

[Technologia]Czy da się monitorować zużycie energii?

Każdy z nas śni o jak najmniejszych rachunkach za wynajem i media. Niestety mało kto monitorować bieżące wydatki. Postanowiłam zapytać moją najbliższą rodzinę, jak to jest w ich przypadku. Czy analizują comiesięczne wydatki np. za prąd? Nie szczególnie zaskoczył mnie fakt, że niezbyt ich to ciekawi, zwyczajnie płacą i już, a przecież to niezwykle ważna kwestia. Udało mi się przekabacić mamę na to, by udostępniła mi rachunki. Z ciekawości przejrzała sobie dane i spisałam te najistotniejsze dla mnie. Teraz zostało jedynie wyszukać interesujących mnie informacji dotyczących zużycia energii w internecie. Co najśmieszniejsze momentalnie trafiłam na stronę internetową naszego zakładu energetycznego, gdzie umieszczony był kalkulator zużycia prądu. Prędko zawołałam rodziców i już po kilku chwilach okazało się, że owszem tani prąd nie istnieje, ale możemy na nim trochę zaoszczędzić! Potrzeba nam wprawdzie olbrzymiej dyscypliny, gdyż nieustannie zapominamy np. o wyłączeniu komputera czy zgaszeniu światła. Aż trudno dać wiarę, że takie niewielkie zmiany mogą mieć tak duży wpływ na wielkość rachunków. Oczywiście, że na początku zmiany są mało widoczne. Dopiero po kilku miesiącach mogliśmy rzeczywiście odczuć mniejsze rachunki. Warto od czasu do czasu zainteresować się tym, co jesteśmy w stanie zmienić, by wszystkim żyło się lepiej. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka