piątek, 21 czerwca 2013

[Energetyka]Artykuł o wyczerpaniu energii

Pewien czas temu w jednej z gazet pojawił się intrygujący artykuł, który niewątpliwie mnie zaskoczył. Tyczył się on zużycia energii. Moja wiedza na ów temat jest naprawdę skromna. Na ogół opłacam rachunki i więcej nic mnie nie interesuje. Wystarczył jednak ten jeden tekst, by pojawiły się w mojej głowie nowe wątpliwości. Czy w istocie dobrze robię? Przez swoją ignorancję trafiłam na spis ignorantów, których nie obchodzi marnotrawstwo energii i zapominają o swoich dzieciach. Zdaję sobie sprawę, że spora część moich przyjaciół również nie ma pojęcia o tym, który sprzęt czerpie ile prądu. Ja nawet nie wiem ile kosztuje 1 kwh! Nawet doszło do tego, że postanowiłam to sprawdzić w internecie na stronie mojego dostawcy. Dopiero po przeczytaniu artykułu uświadomiłam sobie, że w przyszłości może dojść do powa żnego kryzysu i to na skalę globalną! Musimy solennie pomyśleć nad oszczędzaniem i spróbować obniżyć całościowy koszt energii. Mimo, że gdzieś tam w świadomości wiem, iż większość surowców naturalnych wnet się wyczerpie, to ciężko jest mi zmienić tryb życia. Mam cel wprowadzić w swoim życiu chociaż niewielkie zmiany. Dla mnie ten artykuł by przerażający i pragnę aby moje dziecko, miało jakąś przyszłość. tags: energia, prąd, energetyka, zakład energetyczny, dom